Blog

Zabila bys pro mě? MM konečně vydá desátou studiovku

Původní název desátého studiového alba SAY10 i release date, který byl původně stanovený na den zamilovaných 2017, skončil doslova v pekle. Album, které nakonec nese název Heaven Upside Down, vyjde 6. října a bude trochu nostalgické. Podle dvou vydaných singlů se můžeme těšit na dvě odlišné nálady alba.

První upoutávka We Know Where You Fucking Live se zvukově vrací do Manonových začátků, tedy až k albu Portrait of an American Family. Skladbě vévodí tvrdé kytary a Mansonův typicky "uřvaný" vokál. Textově se text kriticky staví k současné politické scéně nebo násilí, které vzniká v americe. Vizuální podoba skladby také odkazuje do minulosti, nepř. k oblíbené desce Antichrist Superstar nebo Mechanical Animals.

Odvrácenou podobu alba zastupuje nejnovější singl KILL4ME. Ten je melodický a obsahuje skoro až synthpopový beat, který je doprovázen kytarou a klávesami. Skladba je pomyslným pokračováním uklidněných desek jako Pale Emperor nebo Eat Me, Drink Me. Textově zde můžeme nalézt i spojení s písní Pistol Whipped z Mansonova alba Born Villain: Bloody noses are just like roses / But what happens when we are betrayed? KILL4ME představuje typickou estetiku toho netorického provokatéra. Spojuje romantiku s brutálním násilím.

Co přesně můžeme čekat od nové desky není úplně jisté. Autor uvádí, že je více temperamentní a násilná. Fanoušky také může potěšit, že album Manson opět tvořil se svým klávesistou, který s ním v minulosti odmítl spolupracovat kvůli násilnému incidentu na koncertě. Svoje nové album přijede Manson prezentovat i do Prahy a to 19. listopadu. Tak se tam možná uvidíme.

A co když utopím svůj mozek v tahu cigarety
A aspoň na moment odříznu paralelní světy!

Lorde na albu Melodrama nese vlajku generace Y

Když poslouchám novou Lorde, tak se pohupuji ve svém pokoji a třu svoje tváře… Stejně jak to zpěvačka zpívá ve svém kousku Liability. Minimalistický beat, který až neurvale střídají aranže plné smyčců, jsou upřímnou výpovědí mojí generace, generace Y. Chaos, nestabilní jistoty, lehké drogy, závislosti, deprese, vztahy. To vše odráží Melodrama, na kterém Lorde reflektuje život po rozchodu se svým přítelem. 

Novozélandská zpěvačka, která je o měsíc a deset dní mladší než já, tvořila svoje album převážně na domácí půdě a sama říká, že je úžasné, že album, které dosáhne první příčky hitparády Billboard nevytvořila ve sterilním prostředí, kde by obětovala autentičnost. Na svůj Twitter napsala: „jack and i made this in rooms alone, telling secrects and uncovering truths and i just know that 15yo me would have been so fucking proud!“ (překlad: Jack a já jsme tohle album vytvořili v (hotelových – pozn. autora) pokojích a sami. Prozradili jsme svá tajemství a odhalovali jsme pravdy a já vím, že moje patnáctileté já by bylo kurevsky pyšné.) A přesně taková deska je. My chceme taková alba poslouchat. Chceme se pohupovat do rytmu s alkoholem v ruce, ale zároveň nechceme pořád poslouchat to, že máme máchat rukama ve vzduchu, skákat a vyřvávat slovo party pořád dokola. Zároveň víme, že party nic nevyřeší, ale hledáme únik od našich malicherných problémů, kvůli kterým se naše světy hroutí.

Analýza videohry Paladins z hlediska genderu a ideologie

Tentokrát bych se s vámi rád podělil o jeden text (seminární práci), kterou jsem psal do předmětu "Kritická analýza digitálních her". Byl jsem za ní pochválen, tudíž jí narcisticky sdílím s tím, že by třeba mohla někoho zajímat. Klikněte na "Číst dál" pro celou práci.

Filip Šťastný
Semestr jaro 2017
Vedoucí práce: Mgr. Tomáš Bártek 

Prohlašuji, že jsem seminární práci zpracoval samostatně pod vedením Mgr. Tomáše Bártka a uvedl jsem všechny použité zdroje informací. 

Úvod

Jako výstup z předmětu IM090 Kritická analýza digitálních her jsem se rozhodl zpracovat free-to-play hru Paladins. Mým cílem je provézt analýzu postav z hlediska genderu a ideologie. Toto téma mě z probíraných okruhů zaujalo nejvíce. Je tomu tak nejspíš proto, že jsem se podobnou problematikou zabýval již na střední škole, kde jsem se zaměřil na umění LGBTQ komunity. Během psaní této seminární práce bych se rád dozvěděl, jak tvůrci hry pracují s vyvážeností ženských a mužských postav, jakých typizací se dopouští atp. Také se zaměřím na to, jakým způsobem si hráči postavy mohou vybírat a jestli mají možnost širokého výběru. 

Práci budu zpracovávat převážně metodou diskurzivní analýzy, při které budu provádět srovnání postav s genderovými a rasovými stereotypy. Při analýze budu z velké části vycházet z přednášky Terezy Krobové. 

Cílem této práce je, aby si čtenář udělal představu o tom, jak je hra Paladins genderově a rasově vyvážena, jestli vývojáři berou v potaz jiné hráče než bílé muže a jak jim pomáhají s vcítěním se do hrané postavy. 

Bloody Zero approved: Těžce mainstreamové okénko

Nedávno jsem ve slabé chvilce klikl na playlist Deezeru, který mapuje nejnovější a „nejlepší“ mainstreamové kousky dnešního popu. Celý playlist jsem si poslechl a rozhodl jsem se vytáhnout top 10 songů, které jsou sice založené převážně na populárním luskání, tanečním beatu a synťácích, ale přesto je asi většina lidí občas potřebuje. Přišlo mi to docela vtipné, ačkoli je to trochu bizár…

#10: Imagine Dragons – Thudner

Kontroverzní skladba této formace, která předznamenává nové album. Některým fanouškům se nový zvuk kapely líbí, někteří vysoký autotune nemohou vystát.

Proč je Instagram lepší než Facebook?

Hned na začátku si ujasněme, že tenhle článek nevypovídá o nějaké konkurenční bitvě, protože Facebook již nějaký ten pátek Instagram vlastní. Přesto, že se za poslední dobu Instagram dost změnil, pořád z velké části nemění svůj původní koncept. Díky bohu. Pojďme se tedy podívat na to, co je na tomto projektu tak výjimečného.

Remediace jako základ hipsterství

Instagram je aplikace Kevina Systroma a Mikea Kriegera, která vznikla na základech projektu Burbn. Základem úspěchu je pevně daný koncept, který stojí na remediaci instantní fotografie, tedy polaroidu. Stejně jako polaroidová fotografie, Instagram předkládá svým uživatelům pevný poměr čtverce. Ten se tou dobou nikde nepoužíval a stál prakticky na prahu zániku. Toto jednoduché omezení přineslo jistou exkluzivitu. Fotografie, kterou chtěl uživatel v aplikaci zveřejnit musela často vniknout přímo pro ní, protože do čtvercového formátu se prostě nevešlo všechno, co bylo pořízeno na fotografii standardního formátu (toto omezení bylo samozřejmě s pozdější verzí zrušeno, protože se zmasověním aplikace začali uživatelé zveřejňovat fotografie s rámečky). Čtvercový formát zajišťoval jistou kvalitu, protože než byla fotka pořízena, musel se nad ní někdo alespoň trochu zamyslet. Druhou garancí kvality byla skutečnost, že aplikace nejprve oslovila komunitu hipsterů. Před tím, než se toto označení stalo popkulturním heslem, tvořila hipsterská subkultura vcelku kvalitní obsah, a to se projevilo na budoucnosti aplikace. Také jí prospělo to, že celé dva roky fungovala pouze na platformě iOS a ještě déle neexistovala její PC verze. I když iOS je rozšířeným operačním systémem, není tak masová, jako konkurenční Android. I to pomohlo aplikaci nastavit vysokou laťku pro svůj obsah, ačkoli díky hipsterům se rozjel trend focení kávy, jídla atp. To už je dnes trochu klišé, ale i to je nedílnou součástí Instagramu.