Tomáš Klus - Anat život není (recenze) Anat co je Anat a co má být Bohem?

Na musicserveru vyšla recenze (opět). A já nebyl spokojen (opět). Nová deska Tomáše Kluse se jmenuje Anat život není a reprezentuje Tomášův postoj k dnešnímu světu. Jeden z protiargumentů ms v recenzi byl ten, že zpěvák opustil úplně akustickou kytaru a vytváří nelíbivé písničky s podivnými zvuky v pozadí atp. Tuto tendenci ovšem jeho tvorba nabírá už od desky Racek, která se všem (i autorovi recenze líbila). Dokonce bych řekl, že nové album je jen ještě hlouběji rozvinutý antimeinstreamový styl a pokud si zvyknete na styl a zpracování Tomáše a Cílové skupiny, jsou tyto aranže vcelku v pořádku. Dokonce bych řekl, že v rámci jeho tvorby jsou účelnou částí zvuku jako takového, jelikož podtrhují atmosféru alba. Další výtka byla, že písničkář působí kazatelským dojmem a často hovoří o Bohu. Bůh se explicitně vyskytuje ve 2 písních a to Tamaře a Okuropění a jen v této je jeho „výskyt“ trochu hraniční. Jinak jsem si desku schválně poslechl znovu a, i když na první poslech působí trochu kazatelským dojmem, tak ve skutečnosti to tak není. Klus vyjadřuje obavy, znechucení a především varuje. Dále vyjadřuje svůj názor, který nemusí být všem příjemný, ale je to názor, na který má každý právo. Na desce je i pár výborných momentů např. temná poprvé, která je dle mého výborně vystavěná a zaranžovaná, nebo Jde vozem, která má poetický nádech (jakoby vystoupila z desky do minulých ér) a hlavně má pravdivý a nenásilný text. Každému se nová deska líbit nemusí, ale mně se vcelku líbí, pokračuje v zajetém trendu a určitě se netopí ve vodách pouhého průměru. Zajímavější bude písničkáře sledovat po jeho roční pauze, která ho čeká. Možná je šťastný, možná na tenkém ledě, kdo ví. Mě jeho cesta zajímá. Zbytek je na vás.

Žijte Vesele!