Nicki Minaj - Pink Friday: Roman Reloaded - recenze

Nicki Minaj Právě vydala své druhé album pojmenované po svém alter egu, teplém klukovi, Romanovi. Tahle dáma s tuctovým obličejem ale o to méně tuctovým zadečkem udělala něco, co se velice těžce hodnotí. Na albu najdeme písně, na nichž Minaj rapuje, ale i zpívá. Pokud vás alespoň trochu baví taneční popová hudba, tak vás tohle album rozhodně neurazí. Obdivuhodná je ovšem jeho délka, v základní edici vám nabídne 19 písní, tedy skoro 80 minut hudby!

První, co vás asi napadne, je, jestli nezvítězila kvantita nad kvalitou. Není tomu tak, ale bez jedné, dvou písní bych se asi obešel. Album je pomyslně rozdělené na dvě části, což se většinou s tak obsáhlou nahrávkou stává. A musím říci, že druhá půlka je rozhodně lepší. Do písně Starships nečekejte žádné skvosty, ty přicházejí až právě s tímto songem a pokračují až do konce Růžového pátku. Na albu najdete všechna témata moderní i historické hudby, tedy lásku, sex, rozchody, písně do pohody, nepohody atd. Najdeme zde ale i songy jako Stupid hoe, ktrými nicky sráží své popové kolegyně Rihannu, Katy Perry, Ke$hu, ale i Lady Gaga, s kterou je tak moc srovnávána. Na albu spolupracoval například jeden z nejznámějších a nejúspěšnějších producentů RedOne, který spolupracoval např. s Lady Gaga a dalšími hvězdami Interscoope records. Ten právě stojí za již zmiňovaným songem Starships.

Teď se pojďme podívat na tracklist alba. Celé album začíná písní Roman Holiday, ve které Minaj převážně rapuje. Tuto píseň jste mohli vidět na letošním předávání cen Grammy. Pak uslyšíte další rapované písně, které jsou spíše průměrné, některé i lehce nad průměrem. tentokrát musím opět zkritizovat výběr singlů, které jsou vybírané podle mě neznámého měřítka. To se hlavně týká písně Beez in the trap, která je velice podivná už sama o sobě a jako singl působí dost stupidně, jejím posledním hřebíkem do rakve je i dost nudný klip, toto trápení trvá skoro 4 a půl minuty. O svůj názor na píseň se klidně podělte, budu jedině rád. A jak už jsem říkal, ta pravá extáze přichází až s desátou písní Starships, která má obrovský hitový potenciál. Dalších devět písní se drží vysoko nad průměrem, nesplývají dohromady a jsou zkrátka návykové, takže zmíním alespoň Whip it, kde je kombinace rapu a zpívané části daná dohromady tak dobře, že vytváří další hit. Celé písni přidávají i zvuky biče na pravém místě. A pro mě je zatím jasným vítězem píseň Marlyn Monroe, která je prostě epická a mám pro ní zkrátka slabost a hned po Starships je výborně zpracovaná. Další hit. Za zmínku stojí určitě i písně Automatic, Pound the alarm a další podivná Stupid hoe, podívejte se na klip, je více než divně urážejcí.

Doteď nevím, co si mám o téhle mladé slečně myslet. Staví se k showbusinessu čelem, ale velice podivným způsobem. Její styl bych pojmenoval jako Undergroundový mainstream, čili dvě věci, které absolutně nejdou dohromady. Můžu ale s jistotou říci, že tato dáma má něco do sebe a určitě o ní ještě uslyšíme.

„Dick in your face

Put my dick your face, yeah!“ –( Come on a Cone)

A tady je ta horší, Beez in the trap, které je podlě mě nic moc, co myslíte vy?? Cokoli pište do komentů, připomínky, názory atd. Budeme rádi.